Co ma wpływ na pozycjonowanie?

2017-01-05 Divisoft Bez kategorii

Podstawą sukcesu w internecie jest odpowiednia kampania marketingowa. Skuteczne SEO, czyli pozycjonowanie strony, jest nieodzownym elementem całego procesu, bo obecność na pierwszej stronie, gwarantuje stały przypływ klientów.

Na pozycjonowanie stron i sklepów składają się: odpowiednia optymalizacja strony internetowej, zdobywanie do niej wartościowych linków do strony i zapewnienie treści o wysokiej jakości.

Optymalizacja

Dobra optymalizacja strony, czyli wszelkie działania wykonywane wewnątrz kodu, w celu uzyskania jego zgodności ze standardem wyszukiwarek, to połowa sukcesu w pozycjonowaniu. Algorytmy wyszukiwarek internetowych, tzw. roboty, bardzo dokładnie przeszukują sieć i oceniają jakość kodu poszczególnych stron. Jest to najważniejsza część pracy pozycjonera. Bez dobrej optymalizacji strony nie można oczekiwać efektów pozycjonowania.

Linkowanie

Drugi obszar działań pozycjonerskich to linkowanie do naszej strony z innych witryn. Im więcej linków prowadzi do danej strony, tym jej wartość wzrasta. Należy jednak pamiętać o tym, że profil linków ma również ogromne znaczenie. Muszą być one wartościowe, czyli pochodzić ze stron o dobrej reputacji, posiadających dużą wartość dla użytkownika.

Content marketing

I wreszcie należy pamiętać o tym, że treści, które mamy na naszej stronie również mają wpływ na pozycję strony. Przede wszystkim muszą być unikalne (nieskopiowane z innych stron), merytoryczne i po prostu interesujące. Wysokiej jakości treści możemy zamieszczać: na blogach, w poradnikach, w formie e-booków, video czy ikonografiki. Nie do przecenienia jest znaczenie Social Media w kreowaniu wizerunku firmy i budowaniu relacji z klientem. Jeżeli pozostaniemy oryginalni i pomysłowi – umożliwi nam to stworzenie cennej społeczności wokół naszej marki.

Pamiętaj, użytkownicy szukają w sieci ciekawych i inspirujących treści!

Pozycjonowanie to proces długofalowy, nie powinniśmy spodziewać się wyników od razu, ponieważ na nasze miejsce w wyszukiwarce wpływa ok. 200 czynników rankingowych Google. Cierpliwość i wytrwałość to cechy niezbędne w bezpiecznym pozycjonowaniu.